Ampun Tuanku, Perkenankan Patik Meluahkan Perasaan Patik, Tuanku

 



        Ampun Tuanku, Perkenankan Patik Meluahkan Perasaan Patik, Tuanku! 

        Amat menggerunkan dan menyedihkan hati patik apabila membaca bahawa sekarang pula kerajaan Sabah runtuh selepas Barisan Nasional menarik sokongan kepada Gabungan Rakyat Sabah (GRS) yang dipimpini Datuk Seri Hajiji Noor.

        Episod ini yang bermula dengan Langkah Sheraton adalah satu arah aliran yang amat tidak sesuai semasa negara dilanda pelbagai cabaran ekonomi dari dalam dan luar negara. 

        Di negeri Sabah sudahpun berlaku pada kali kedua selepas Kerajaan Negeri yang dipimipini mantan Menteri Besar Shafie Apdal juga runtuh. 

        Dalam tempoh 27 bulan sahaja berlaku sekali lagi satu episod yang mengancam kestabilan pentadbiran kerajaan negeri Sabah. 

        Saya percaya pada masa yang sama episod ini juga akan berulang di peringkat Kerajaan Persekutuan kerana mereka yang terlibat dalam Langkah Sheraton akan cuba menjatuhkan kerajaan pimpinan Saudara Anwar Ibrahim. 

        Sebenarnya Langkah Sheraton dan sebagainya adalah perbuatan yang keji dari segi pandangan patik-patik sekalian yang keluar mengundi. Kerajaan yang dipilih oleh patik sekalian dengan tiba-tiba runtuh, dan kami terpaksa sekali lagi keluar mengundi. 

        Sekiranya episod ini berterusan, rakyat jelata yang akan sengsara kerana ahli-ahli politik ini menumpukan perhatian mereka untuk merampas kuasa.

        Walaupun Langkah Sheraton dan sekarang ini entahlah langkah apa di negeri Sabah dibuat secara aman, masalah eknomi perlu diberi tumpuan sepertimana kerajaan perpaduan ini tengah berusaha. 

        Pelbagai masalah dibangkitkan kepada menteri-menteri yang dilantik oleh Saudara Anwar kerana kami yakin mereka ini akan menekuni usaha untuk menyelesaikan masalah yang selama ini tidak diselesaikan dengan baik. 

        Tetapi sekiranya Tuanku dan Majlis Raja-Raja tidak bertindak tegas, ahli-ahli politik akan terus menghancurkan negara ini dengan tingkah laku mereka. 

        Mungkin esok pula Langkah Mat Jenin, kerana Mat Jenin dan beruk-beruknya juga berangan-angan ingin menjadi raja. 

        Biar mereka yang dipilih oleh rakyat dan sudahpun diperkenankan Tuanku untuk mentadbir negara teruskan usaha mereka dan jangan dibenarkan langkah-langkah ini menjahanamkan negara yang tercinta. 

       DAULAT TUANKU! SEMOGA ALLAH LANJUTKAN USIA DAN MERAHMATI PEMERINTAHAN TUANKU. 

        

Also read: https://focusmalaysia.my/our-tropical-rainforests-our-pride/ 


Comments

Popular posts from this blog

Welcome to Jalan Palestin....

Singaporean commentator: "Anwar is making all the right decisions"

Exercise some critical thinking before accusing Hannah Yeoh or the Selangor State Government of nepotism